Παρασκευή, 23 Σεπτεμβρίου 2016

Xορταστικό και υγιεινό πρωινό, χάνοντας ταυτόχρονα τα περιττά κιλά!

Πώς θα απολαύσετε ένα χορταστικό και υγιεινό πρωινό, χάνοντας ταυτόχρονα τα περιττά κιλά! Τρεις απλές συμβουλές.

Είναι γνωστή η αξία ενός γερού, πλούσιου πρωινού για την υγεία μας. Μας γεμίζει ενέργεια για να αντεπεξέλθουμε στις υποχρεώσεις μας και με τον σωστό συνδυασμό μπορούμε να κόψουμε την πείνα μας για αρκετές ώρες, γλυτώνοντας πολλές περιττές θερμίδες, καθώς και να χάσουμε κιλά. Βέβαια, δεν είναι όλα τα πρωινά το ίδιο. Και για αυτόν ακριβώς τον λόγο βρήκαμε μερικές σούπερ συμβουλές για να κάνετε το πρωινό σας να χορταστικό, αλλά και ταυτόχρονα διαιτητικό…

Μην το καθυστερείτε

Έχει αποδειχθεί από πολλές μελέτες ότι το να τρώμε πρωινό κάνει τον μεταβολισμό μας να λειτουργεί καλύτερα και για αυτό είναι σημαντικό να μην το καθυστερούμε περισσότερο από 30-60 λεπτά μετά το ξύπνημα, ώστε να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τη δυνατότητα του οργανισμού μας να καίει το λίπος. Έπειτα, το να τρώμε ένα γερό πρωινό με το που ξυπνάμε είναι ο πιο σίγουρος τρόπος να αποφύγουμε τις κακές επιλογές (μετάφραση: κενούς υδατάνθρακες) μέσα στην ημέρα. Και αν η ιδέα να φάτε πρωινό αμέσως μετά το ξύπνημα δεν σας φαίνεται και τόσο… γευστική, μπορείτε να πιείτε το πρωινό σας, φτιάχνοντας ένα νόστιμο smoothie.

Πρωτεΐνη, πρωτεΐνη, πρωτεΐνη

Αν το πρωινό σας είναι πλούσιο σε πρωτεΐνη – όπως ένα αυγό, ή γιαούρτι – τότε βρίσκεστε στον καλύτερο δρόμο. Η πρωτεΐνη είναι πολύ χορταστική και μπορεί να διώξει την πείνα που θα νιώθαμε γύρω στις 10-11 το πρωί και θα μας οδηγούσε κατευθείαν σε κάτι γρήγορο και ανθυγιεινό. Μια μελέτη έδειξε ότι οι γυναίκες που τρώνε τακτικά αυγά με το πρωινό τους έχασαν το διπλάσιο βάρος σε σχέση με εκείνες που ξεκινούσαν την ημέρα τους με έμφαση μόνο στους υδατάνθρακες. Ακόμα ένα καλό με τις τροφές που περιέχουν αρκετή πρωτεΐνη είναι πως το πεπτικό μας σύστημα χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να τις επεξεργαστεί, αφήνοντάς μας να νιώθουμε χορτασμένοι για περισσότερες ώρες.

Μην υποτιμάτε την μπανάνα

Αν το πρωινό μας περιέχει ανθεκτικό άμυλο, το στομάχι μας θα νιώθει χορτασμένο για ακόμα περισσότερη ώρα και θα μας βοηθήσει να κάψουμε ακόμα περισσότερες θερμίδες, καθώς αναγκάζει τον οργανισμό μας να χρησιμοποιήσει τα αποθέματα λίπους μας για ενέργεια. Εκτός από την μπανάνα, ανθεκτικό άμυλο θα βρούμε και στη βρώμη, οπότε έχουμε να προτείνουμε – για έναν γευστικό και σούπερ χορταστικό και διαιτητικό συνδυασμό – βρώμη με μπανάνα και ξηρούς καρπούς για λίγη πρωτεΐνη, ή έτοιμη βρώμη με γιαούρτι.

Τετάρτη, 7 Σεπτεμβρίου 2016

Τεστ αίματος ανιχνεύει τον καρκίνο του οισοφάγου

Βρετανοί επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι ανέπτυξαν ένα νέο τεστ αίματος, το οποίο είναι σε θέση να ανιχνεύσει τον καρκίνο του οισοφάγου έως μια δεκαετία πριν την εκδήλωσή του, νωρίτερα από κάθε άλλη φορά. Το τεστ, που δρα ως ένα είδος «ανιχνευτή καπνού», μπορεί να είναι διαθέσιμο σε πέντε έως δέκα χρόνια, εφόσον στο μεταξύ τελειοποιηθεί.

Οι ερευνητές του ουαλικού Πανεπιστημίου του Σουάνσι, με επικεφαλής τον καθηγητή Γκάρεθ Τζένκινς, που έκαναν τη σχετική ανακοίνωση στο Βρετανικό Φεστιβάλ Επιστήμης, σύμφωνα με τη βρετανική «Τelegraph», ανέφεραν ότι το τεστ εντοπίζει έγκαιρα τυχόν καρκινικές μεταλλάξεις στα ερυθρά κύτταρα.

«Όπως ο ανιχνευτής καπνού δεν ανιχνεύει την ίδια τη φωτιά αλλά ένα υποπροϊόν, τον καπνό, έτσι και αυτό το τεστ ανιχνεύει τον "καπνό" του καρκίνου, δηλαδή τα μεταλλαγμένα κύτταρα του αίματος. Το ρητό "δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά", αντιστοιχεί στο "δεν υπάρχει καρκίνος χωρίς μετάλλαξη"» δήλωσε ο Τζένκινς.

Το τεστ που γίνεται με ένα απλό τρύπημα του δαχτύλου με βελόνα, έχει αποτελέσματα μέσα σε λίγες ώρες και κοστίζει 35 λίρες.

Προς το παρόν έχει δοκιμασθεί μόνο σε ασθενείς με καρκίνο του οισοφάγου, αλλά θα μπορούσε μελλοντικά να αξιοποιηθεί και σε άλλα είδη καρκίνου. Ήδη ετοιμάζονται δοκιμές για τον καρκίνο του παγκρέατος.

Όσο νωρίτερα γίνεται η διάγνωση του καρκίνου, τόσο αυξάνονται οι ελπίδες θεραπείας για τους ασθενείς. Οι επιστήμονες ευελπιστούν ότι, με τεστ όπως αυτό, θα μπορούσαν να «πιάσουν» ακόμη και προκαρκινικούς ασθενείς, οι οποίοι ανήκουν σε υψηλή ομάδα κινδύνου για να εμφανίσουν τελικά καρκίνο.

Στο επόμενο στάδιο, οι ερευνητές θα φροντίσουν ώστε το τεστ να μη φέρνει πολλά ψευδώς θετικά αποτελέσματα, δημιουργώντας έτσι αδικαιολόγητο πανικό.

Ο καρκίνος του οισοφάγου (όπως και του παγκρέατος) συνήθως διαγιγνώσκεται με μεγάλη καθυστέρηση, με συνέπεια η πρόγνωση για τους ασθενείς να μην είναι καλή. Η μέση διάρκεια επιβίωσης είναι ένα έτος και μόνο το 15% των ασθενών ζουν μια πενταετία.

Πηγή: http://www.skai.gr/news/health/article/324083/neo-test-aimatos-anihneuei-ton-karkino-tou-oisofagou-eos-deka-hronia-prin-apo-ta-prota-subtomata/#ixzz4JYve3Nl8

Τετάρτη, 24 Αυγούστου 2016

Λόγοι που δεν χάνεις λίπος

Η απώλεια λίπους δεν είναι εύκολο πράγμα. Δεν είναι όμως και ακατόρθωτο. Οι παγίδες που μπορεί να πέσεις μέσα και να χάσεις τον στόχο σου πολλές. Αν – θεωρείς- ότι τα κάνεις όλα σωστά, όμως δεν βλέπεις αποτέλεσμα, τότε ακολουθούν μερικοί παράγοντες που ίσως παρέβλεψες. 

Διαχωρίζεις τα τρόφιμα σε «καλά» και «κακά»

Τα γλυκά δεν κάνουν κακό αν καταναλώνονται με μέτρο. Ούτε το ψωμί. Ούτε η πίτσα. Αντιθέτως, μεγάλες ποσότητες από τα «καλά» φρούτα μπορούν να προκαλέσουν πλεόνασμα θερμίδων και άρα αύξηση του λίπους. Είναι λάθος να διαχωρίζουμε τις τροφές σε «καλές» και «κακές», υπερκαταναλώνοντας τις μεν και αποφεύγοντας τις δε. Όλες οι τροφές έχουν θέση σε ένα προσεγμένο θερμιδικά διαιτολόγιο.

Τρως συναισθηματικά

Στεναχώρια; Άγχος; Βαρεμάρα; Τι είναι αυτό που σας κάνει κάθε φορά να πετάγεστε στο περίπτερο και να κάνετε υπερκατανάλωση «σαβούρας»; Μήπως έχετε συνδέσει την κατανάλωση φαγητού με κάποια συναισθηματική σας κατάσταση; Αν πιάνετε πολλές φορές τον εαυτό σας να (υπερ) καταναλώνει φαγητό για τους παραπάνω λόγους, τότε ενδεχομένως να πρέπει να απευθυνθείτε σε κάποιον ψυχολόγο. Και όχι, αυτό δε σημαίνει ότι είστε «τρελός/η». 

Το παρακάνεις με το διάλειμμα στο γυμναστήριο

Στο κομμάτι της απώλειας λίπους, τα διαλείμματα μεταξύ των ασκήσεων στο γυμναστήριο είναι σημαντικά. Μην κάθεστε με τις ώρες μεταξύ των σετ κουβεντιάζοντας με τους γύρω, πηγαίνοντας πέρα δώθε στα μηχανήματα ή/και στον ψύκτη για νερό. Κρατήστε χρόνο διαλείμματος (μάξιμουμ 60-90 δευτερόλεπτα) και αφήστε την κοινωνικοποίηση για αργότερα.

Ακολουθείς το πρόγραμμα του Χ μοντέλου/γυμναστή/ηθοποιού

Το ότι η Τζέσικα Άλμπα έχει κορμί λαμπάδα με την τάδε διατροφή/προπόνηση δεν σημαίνει ότι ακολουθώντας την διατροφή/προπόνησή της θα το αποκτήσετε κι εσείς. Το ότι ο Μπραντ Πιτ έφτιαξε 6 pack κάνοντας 6 ημέρες προπόνηση την εβδομάδα και τρώγοντας σολομό με μπρόκολο δεν σημαίνει ότι ακολουθώντας το ίδιο μοτίβο θα γίνετε και εσείς «φέτες». Το σώμα του καθενός έχει τις ιδιομορφίες, δεν «κάνουν» όλα τα προγράμματα διατροφής/προπόνησης για όλους, ούτε έχουν όλοι τις ίδιες ανάγκες/δυνάμεις με το τάδε ή το δείνα μοντέλο. 

Δεν έχεις καλή ανάρρωση

Όπου «ανάρρωση» βλέπε ξεκούραση ψυχική και σωματική. Αν υποθέσουμε ότι τρώτε σωστά, γυμνάζεστε σωστά και δεν χάνετε λίπος, τότε κάτι δεν πάει καλά με τον τρόπο που ξεκουράζεστε. Δεν βγάζετε τη μέρα χωρίς καφέ; Κάνετε πάρτι κάθε φορά που κοιμάστε έξι ώρες; Η δουλειά σας/σύντροφος/παιδιά/ζωή σας στρεσάρουν; Αν όλα τα παραπάνω ισχύουν, τότε σίγουρα χρειάζεται να επαναπροσδιορίσετε λίγο τις προτεραιότητές σας και να κάνετε κάτι για να μειώσετε το στρες και να αυξήσετε τις ώρες που ξεκουράζεστε. Απογευματινός «συμπληρωματικός» ύπνος; Καλύτερο μαξιλάρι; Διαλογισμός; Ψυχοθεραπεία; Βρείτε τρόπους να χαλαρώσετε.

Νικόλας Γεωργιακώδης

http://www.in2life.gr

Τρίτη, 23 Αυγούστου 2016

Ιστορικό χαμηλό οι καπνιστές στην Ελλάδα

Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, το ποσοστό των συστηματικών καπνιστών υποχώρησε από το 32% που ήταν το 2009 στο 27% το 2014.

Ιστορικό χαμηλό των καπνιστών καταγράφεται στην Ελλάδα, ενώ αντίθετα έχουν αυξηθεί πολύ αυτοί που αποφάσισαν να κόψουν το κάπνισμα.

Η μείωση των καπνιστών συνδέεται και με την οικονομική στενότητα που επικρατεί από το 2009.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το ποσοστό των συστηματικών καπνιστών υποχώρησε από το 32% που ήταν το 2009 στο 27% το 2014 και συνεχώς βαίνει μειούμενο.

Εν τω μεταξύ, παρά το γεγονός ότι ο αντικαπνιστικός νόμος ουσιαστικά μένει ανεφάρμοστος,  επίκειται νέα ρύθμιση που θα απαγορεύει τη χρήση και του ηλεκτρονικού τσιγάρου σε δημόσιους κλειστούς χώρους.

Εκτιμάται ότι οι χρήστες ηλεκτρονικού τσιγάρου στη χώρα μας ξεπερνούν τις 200.000, ενώ τα σημεία πώλησης εξαρτημάτων ηλεκτρονικού τσιγάρου είναι περισσότερα από χίλια.

Πηγή: http://www.skai.gr/news/health/article/322901/se-istoriko-hamilo-oi-kapnistes-stin-ellada/#ixzz4I9795lIe

Τρίτη, 19 Ιανουαρίου 2016

Γιατί πονάει η μέση μου;

Οι στατιστικές λένε πως κάθε –μα κάθε– μήνα το ένα τρίτο του ενήλικου πληθυσμού στον ανεπτυγμένο κόσμο υποφέρει από πόνο στη μέση. Μετά τον βήχα και τα κρυολογήματα, ο συγκεκριμένος πόνος είναι η πιο συχνή αιτία επίσκεψης στον γιατρό. Παρά την πληθώρα θεραπευτικών μεθόδων (από βελονισμό και φυσιοθεραπείες μέχρι φάρμακα και χειρουργεία) τίποτα δεν είναι αποτελεσματικότερο για την καταπολέμησή του από την άσκηση –όσο δύσκολο και αν σας φαίνεται να σηκωθείτε από το κρεβάτι τη στιγμή που πονάτε περισσότερο, η ελαφριάς μορφής άσκηση κάνει θαύματα ενάντια στον συγκεκριμένο πόνο. 

Γιατί πονάει η μέση μου;

Είναι δύσκολο να ξέρει κανείς. Οι γιατροί συχνά περιγράφουν τον πόνο που οι περισσότεροι από εμάς βιώνουμε ως μη συγκεκριμένο, πράγμα που σημαίνει πως υποβόσκουσες σοβαρές ασθένειες (όπως ο καρκίνος, η αρθρίτιδα ή ο πόνος από άλλα όργανα) έχουν αποκλειστεί ως αιτία. Σύμφωνα με την χειροπρακτικό Shanthini Fonseka, «η ρίζα του προβλήματος στις περισσότερες περιπτώσεις είναι η πρόωρη παραμόρφωση που προκαλείται από άσκηση υπερβολικής πίεσης στη μέση, κακή στάση του σώματος, έλλειψη επαρκούς ξεκούρασης, ή κακή διατροφή». Στις ομάδες υψηλού κινδύνου συγκαταλέγονται οι υπέρβαροι, οι καπνιστές, οι έγκυες, και όσοι πάσχουν από κατάθλιψη ή παίρνουν αναβολικά.

Πώς μπορώ να ξέρω αν είναι επικίνδυνο;

Σε σπάνιες περιπτώσεις, ο πόνος μπορεί να είναι ένδειξη καρκίνου, μόλυνσης ή επικίνδυνης πίεσης που ασκείται στη σπονδυλική στήλη. Θα πρέπει να ανησυχήσετε για αυτά αν κάνετε μακροχρόνια χρήση αναβολικών, αν έχετε ιστορικό καρκίνου στην οικογένεια, ή αν έχετε ή είχατε ποτέ κάποιο σοβαρό τραυματισμό στη σπονδυλική στήλη. Σε κάθε περίπτωση, πριν πανικοβληθείτε, συμβουλευτείτε έναν γιατρό.

Τι να κάνω για να περάσει;

Όπως αναφέραμε και στην αρχή, η καλύτερη θεραπευτική μέθοδος είναι η ελαφριά άσκηση: γιόγκα, πιλάτες και διατάσεις είναι οι πιο πολύτιμοι σύμμαχοί σας. Επίσης, αποφύγετε να μένετε για ώρες ξαπλωμένοι στο κρεβάτι, πιστεύοντας ότι έτσι θα περάσει. Μπορείτε να πάρετε ένα απλό παυσίπονο, έχοντας όμως στο μυαλό σας ότι η συμβολή του σε τέτοιες περιπτώσεις είναι μικρή: στους περισσότερους ανθρώπους, ο συγκεκριμένος πόνος περνά έτσι κι αλλιώς γρήγορα, και από μόνος του. 

Οι γιατροί προειδοποιούν για την ανησυχητική αύξηση στην κατανάλωση δυνατών οπιούχων, που περιέχουν κωδείνη. Μέχρι στιγμής, έχουμε βάση ερευνών λίγα στοιχεία για την αποτελεσματικότητά τους και σημαντικά στοιχεία για τις δυσάρεστες παρενέργειές τους. 

Πονάει η μέση μου εδώ και ένα μήνα, τι μπορώ να κάνω;

Η φυσιοθεραπεία είναι αποτελεσματική ενάντια στον πόνο που διαρκεί περισσότερες από τέσσερις ή έξι εβδομάδες. Υπάρχουν κάποια στοιχεία για την βραχυπρόθεσμη αποτελεσματικότητα του βελονισμού, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις βοηθά και η χειροπρακτική. 

Από το  http://www.in2life.gr/wellbeing/health/article/512972/osa-thelate-panta-na-mathete-gia-ton-pono-sthn-mesh.html