Τετάρτη, 24 Αυγούστου 2016

Λόγοι που δεν χάνεις λίπος

Η απώλεια λίπους δεν είναι εύκολο πράγμα. Δεν είναι όμως και ακατόρθωτο. Οι παγίδες που μπορεί να πέσεις μέσα και να χάσεις τον στόχο σου πολλές. Αν – θεωρείς- ότι τα κάνεις όλα σωστά, όμως δεν βλέπεις αποτέλεσμα, τότε ακολουθούν μερικοί παράγοντες που ίσως παρέβλεψες. 

Διαχωρίζεις τα τρόφιμα σε «καλά» και «κακά»

Τα γλυκά δεν κάνουν κακό αν καταναλώνονται με μέτρο. Ούτε το ψωμί. Ούτε η πίτσα. Αντιθέτως, μεγάλες ποσότητες από τα «καλά» φρούτα μπορούν να προκαλέσουν πλεόνασμα θερμίδων και άρα αύξηση του λίπους. Είναι λάθος να διαχωρίζουμε τις τροφές σε «καλές» και «κακές», υπερκαταναλώνοντας τις μεν και αποφεύγοντας τις δε. Όλες οι τροφές έχουν θέση σε ένα προσεγμένο θερμιδικά διαιτολόγιο.

Τρως συναισθηματικά

Στεναχώρια; Άγχος; Βαρεμάρα; Τι είναι αυτό που σας κάνει κάθε φορά να πετάγεστε στο περίπτερο και να κάνετε υπερκατανάλωση «σαβούρας»; Μήπως έχετε συνδέσει την κατανάλωση φαγητού με κάποια συναισθηματική σας κατάσταση; Αν πιάνετε πολλές φορές τον εαυτό σας να (υπερ) καταναλώνει φαγητό για τους παραπάνω λόγους, τότε ενδεχομένως να πρέπει να απευθυνθείτε σε κάποιον ψυχολόγο. Και όχι, αυτό δε σημαίνει ότι είστε «τρελός/η». 

Το παρακάνεις με το διάλειμμα στο γυμναστήριο

Στο κομμάτι της απώλειας λίπους, τα διαλείμματα μεταξύ των ασκήσεων στο γυμναστήριο είναι σημαντικά. Μην κάθεστε με τις ώρες μεταξύ των σετ κουβεντιάζοντας με τους γύρω, πηγαίνοντας πέρα δώθε στα μηχανήματα ή/και στον ψύκτη για νερό. Κρατήστε χρόνο διαλείμματος (μάξιμουμ 60-90 δευτερόλεπτα) και αφήστε την κοινωνικοποίηση για αργότερα.

Ακολουθείς το πρόγραμμα του Χ μοντέλου/γυμναστή/ηθοποιού

Το ότι η Τζέσικα Άλμπα έχει κορμί λαμπάδα με την τάδε διατροφή/προπόνηση δεν σημαίνει ότι ακολουθώντας την διατροφή/προπόνησή της θα το αποκτήσετε κι εσείς. Το ότι ο Μπραντ Πιτ έφτιαξε 6 pack κάνοντας 6 ημέρες προπόνηση την εβδομάδα και τρώγοντας σολομό με μπρόκολο δεν σημαίνει ότι ακολουθώντας το ίδιο μοτίβο θα γίνετε και εσείς «φέτες». Το σώμα του καθενός έχει τις ιδιομορφίες, δεν «κάνουν» όλα τα προγράμματα διατροφής/προπόνησης για όλους, ούτε έχουν όλοι τις ίδιες ανάγκες/δυνάμεις με το τάδε ή το δείνα μοντέλο. 

Δεν έχεις καλή ανάρρωση

Όπου «ανάρρωση» βλέπε ξεκούραση ψυχική και σωματική. Αν υποθέσουμε ότι τρώτε σωστά, γυμνάζεστε σωστά και δεν χάνετε λίπος, τότε κάτι δεν πάει καλά με τον τρόπο που ξεκουράζεστε. Δεν βγάζετε τη μέρα χωρίς καφέ; Κάνετε πάρτι κάθε φορά που κοιμάστε έξι ώρες; Η δουλειά σας/σύντροφος/παιδιά/ζωή σας στρεσάρουν; Αν όλα τα παραπάνω ισχύουν, τότε σίγουρα χρειάζεται να επαναπροσδιορίσετε λίγο τις προτεραιότητές σας και να κάνετε κάτι για να μειώσετε το στρες και να αυξήσετε τις ώρες που ξεκουράζεστε. Απογευματινός «συμπληρωματικός» ύπνος; Καλύτερο μαξιλάρι; Διαλογισμός; Ψυχοθεραπεία; Βρείτε τρόπους να χαλαρώσετε.

Νικόλας Γεωργιακώδης

http://www.in2life.gr

Τρίτη, 23 Αυγούστου 2016

Ιστορικό χαμηλό οι καπνιστές στην Ελλάδα

Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, το ποσοστό των συστηματικών καπνιστών υποχώρησε από το 32% που ήταν το 2009 στο 27% το 2014.

Ιστορικό χαμηλό των καπνιστών καταγράφεται στην Ελλάδα, ενώ αντίθετα έχουν αυξηθεί πολύ αυτοί που αποφάσισαν να κόψουν το κάπνισμα.

Η μείωση των καπνιστών συνδέεται και με την οικονομική στενότητα που επικρατεί από το 2009.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το ποσοστό των συστηματικών καπνιστών υποχώρησε από το 32% που ήταν το 2009 στο 27% το 2014 και συνεχώς βαίνει μειούμενο.

Εν τω μεταξύ, παρά το γεγονός ότι ο αντικαπνιστικός νόμος ουσιαστικά μένει ανεφάρμοστος,  επίκειται νέα ρύθμιση που θα απαγορεύει τη χρήση και του ηλεκτρονικού τσιγάρου σε δημόσιους κλειστούς χώρους.

Εκτιμάται ότι οι χρήστες ηλεκτρονικού τσιγάρου στη χώρα μας ξεπερνούν τις 200.000, ενώ τα σημεία πώλησης εξαρτημάτων ηλεκτρονικού τσιγάρου είναι περισσότερα από χίλια.

Πηγή: http://www.skai.gr/news/health/article/322901/se-istoriko-hamilo-oi-kapnistes-stin-ellada/#ixzz4I9795lIe

Τρίτη, 19 Ιανουαρίου 2016

Γιατί πονάει η μέση μου;

Οι στατιστικές λένε πως κάθε –μα κάθε– μήνα το ένα τρίτο του ενήλικου πληθυσμού στον ανεπτυγμένο κόσμο υποφέρει από πόνο στη μέση. Μετά τον βήχα και τα κρυολογήματα, ο συγκεκριμένος πόνος είναι η πιο συχνή αιτία επίσκεψης στον γιατρό. Παρά την πληθώρα θεραπευτικών μεθόδων (από βελονισμό και φυσιοθεραπείες μέχρι φάρμακα και χειρουργεία) τίποτα δεν είναι αποτελεσματικότερο για την καταπολέμησή του από την άσκηση –όσο δύσκολο και αν σας φαίνεται να σηκωθείτε από το κρεβάτι τη στιγμή που πονάτε περισσότερο, η ελαφριάς μορφής άσκηση κάνει θαύματα ενάντια στον συγκεκριμένο πόνο. 

Γιατί πονάει η μέση μου;

Είναι δύσκολο να ξέρει κανείς. Οι γιατροί συχνά περιγράφουν τον πόνο που οι περισσότεροι από εμάς βιώνουμε ως μη συγκεκριμένο, πράγμα που σημαίνει πως υποβόσκουσες σοβαρές ασθένειες (όπως ο καρκίνος, η αρθρίτιδα ή ο πόνος από άλλα όργανα) έχουν αποκλειστεί ως αιτία. Σύμφωνα με την χειροπρακτικό Shanthini Fonseka, «η ρίζα του προβλήματος στις περισσότερες περιπτώσεις είναι η πρόωρη παραμόρφωση που προκαλείται από άσκηση υπερβολικής πίεσης στη μέση, κακή στάση του σώματος, έλλειψη επαρκούς ξεκούρασης, ή κακή διατροφή». Στις ομάδες υψηλού κινδύνου συγκαταλέγονται οι υπέρβαροι, οι καπνιστές, οι έγκυες, και όσοι πάσχουν από κατάθλιψη ή παίρνουν αναβολικά.

Πώς μπορώ να ξέρω αν είναι επικίνδυνο;

Σε σπάνιες περιπτώσεις, ο πόνος μπορεί να είναι ένδειξη καρκίνου, μόλυνσης ή επικίνδυνης πίεσης που ασκείται στη σπονδυλική στήλη. Θα πρέπει να ανησυχήσετε για αυτά αν κάνετε μακροχρόνια χρήση αναβολικών, αν έχετε ιστορικό καρκίνου στην οικογένεια, ή αν έχετε ή είχατε ποτέ κάποιο σοβαρό τραυματισμό στη σπονδυλική στήλη. Σε κάθε περίπτωση, πριν πανικοβληθείτε, συμβουλευτείτε έναν γιατρό.

Τι να κάνω για να περάσει;

Όπως αναφέραμε και στην αρχή, η καλύτερη θεραπευτική μέθοδος είναι η ελαφριά άσκηση: γιόγκα, πιλάτες και διατάσεις είναι οι πιο πολύτιμοι σύμμαχοί σας. Επίσης, αποφύγετε να μένετε για ώρες ξαπλωμένοι στο κρεβάτι, πιστεύοντας ότι έτσι θα περάσει. Μπορείτε να πάρετε ένα απλό παυσίπονο, έχοντας όμως στο μυαλό σας ότι η συμβολή του σε τέτοιες περιπτώσεις είναι μικρή: στους περισσότερους ανθρώπους, ο συγκεκριμένος πόνος περνά έτσι κι αλλιώς γρήγορα, και από μόνος του. 

Οι γιατροί προειδοποιούν για την ανησυχητική αύξηση στην κατανάλωση δυνατών οπιούχων, που περιέχουν κωδείνη. Μέχρι στιγμής, έχουμε βάση ερευνών λίγα στοιχεία για την αποτελεσματικότητά τους και σημαντικά στοιχεία για τις δυσάρεστες παρενέργειές τους. 

Πονάει η μέση μου εδώ και ένα μήνα, τι μπορώ να κάνω;

Η φυσιοθεραπεία είναι αποτελεσματική ενάντια στον πόνο που διαρκεί περισσότερες από τέσσερις ή έξι εβδομάδες. Υπάρχουν κάποια στοιχεία για την βραχυπρόθεσμη αποτελεσματικότητα του βελονισμού, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις βοηθά και η χειροπρακτική. 

Από το  http://www.in2life.gr/wellbeing/health/article/512972/osa-thelate-panta-na-mathete-gia-ton-pono-sthn-mesh.html

Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου 2015

Skarp. Το επαναστατικό ξυράφι με… laser

Το ξύρισμα μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά επίπονη μία συνήθεια για τον ανδρικό πληθυσμό, καθώς οι ενοχλητικοί ερεθισμοί της επιδερμίδας και τα κοψίματα λόγω απροσεξίας είναι ένα σύνηθες φαινόμενο. Ωστόσο, το Skarp ένα high-tech ξυράφι που βασίζεται στην τεχνολογία laser φιλοδοξεί να αλλάξει όλα όσα γνωρίζαμε μέχρι πρότινος για το ξύρισμα.
Ο εμπνευστής του Skarp, Morgan Gustavsson σκέφτηκε τη συγκεκριμένη τεχνολογία πολλά χρόνια πριν (2001), παρόλα αυτά τότε δεν υπήρχαν τα μέσα για να μπορέσει να δώσει πνοήστο όραμα του. Ωστόσο, η εμπειρία που αποκόμισε στον χώρο των ιατρικών και κοσμητικών μηχανημάτων που λειτουργούν με laser, τον βοήθησε να ολοκληρώσει το lased-based ξυράφι του. Σύμφωνα με την εταιρεία Skarp Technologies το συγκεκριμένο ξυράφι είναι απολύτως ακίνδυνο και καθίσταται ιδανικό για τις ταλαιπωρημένες επιδερμίδες. Το Skarp ουσιαστικά αυτό που κάνει είναι να καίει τις τρίχες του προσώπου, αντί να τις κόβει όπως τα παραδοσιακά ξυράφια. Αυτή η μέθοδος όχι μόνο βοηθάει στην καλύτερη αίσθηση της επιδερμίδας, αλλά παράλληλα σταματάει την γρήγορη ανάπτυξη νέων τριχών. To ξυράφι Skarp μπορεί να έρθει σε επαφή με νερό, αν και για να λειτουργήσει δε χρειάζεται ο χρήστης να έχει βρεγμένο το πρόσωπο του.
Ως είθισται, το ξυράφι Skarp ανέβηκε στο Kickstarter και κυριολεκτικά «σάρωσε», καθώς μέσα σε μόλις 2 μέρες συγκεντρώθηκαν τα χρήματα, πιάνοντας το ποσό των 160.000$! Με 24 ημέρες να απομένουν, ήδη έχουν συγκεντρωθεί περισσότερα από 240.000$ από 1700 και πλέον backers, φανερώνοντας τη δυναμική του συγκεκριμένου προϊόντος. Τι λέτε, θα το δοκιμάζατε;


Από το http://www.digitallife.gr/

Κυριακή, 6 Σεπτεμβρίου 2015

Οι οθόνες μειώνουν τις βαθμολογικές επιδόσεις στο σχολείο

Νέα βρετανική επιστημονική έρευνα μας ενημερώνει πως κάθε πρόσθετη ώρα που ένας έφηβος περνάει στο σπίτι του μπροστά σε μια οθόνη (τηλεόρασης, υπολογιστή, παιγνιδοκονσόλας, κινητού), τόσο μειώνονται οι βαθμολογικές επιδόσεις του στο σχολείο. Από όλες τις οθόνες, η πιο επιζήμια για τους βαθμούς βρέθηκε να είναι αυτή της τηλεόρασης.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ, με επικεφαλής την επιδημιολόγο δρα Κίρστεν Κόρντερ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό "International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity", επιβεβαίωσαν επίσης το μάλλον αυτονόητο: όσοι μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διαβάζουν περισσότερες ώρες τα μαθήματά τους στο σπίτι τους, έχουν σημαντικά καλύτερους βαθμούς σε σχέση με τους συμμαθητές τους.

Η έρευνα ανέλυσε στοιχεία για 845 μαθητές 14 έως 16 ετών και βρήκε ότι -στη Βρετανία τουλάχιστον- ένας έφηβος περνά κατά μέσο όρο τέσσερις ώρες περίπου μπροστά σε μια οθόνη στον εξωσχολικό χρόνο του. Ακόμη και όταν ένας μαθητής διαβάζει πολύ τα μαθήματά του στο σπίτι του, αν τον υπόλοιπο χρόνο είναι «κολλημένος» στο Ίντερνετ ή στην τηλεόραση, πάλι έχει σχετικά χειρότερους βαθμούς σε σχέση με όσους μαθητές δεν αφιερώνουν τόσο χρόνο μπροστά σε μια οθόνη.

Από την άλλη, το επίπεδο σωματικής σωματικής άσκησης δεν φαίνεται να επηρεάζει θετικά τη σχολική επίδοση, πράγμα που πάντως έρχεται σε αντίθεση με μια άλλη πρόσφατη μελέτη, σύμφωνα με την οποία η γυμναστική και γενικά ή άσκηση έχει θετική επίδραση όχι μόνο στην υγεία, αλλά και στους βαθμούς. Σε κάθε περίπτωση, και οι δύο μελέτες - η παλαιότερη και η νέα- συμφωνούν ότι η σωματική άσκηση δεν κάνει κακό στις επιδόσεις του παιδιού στο σχολείο.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι τα ευρήματά τους θα πρέπει να επιβεβαιωθούν από άλλη μεγαλύτερη μελέτη, αλλά πάντως συνέστησαν στους γονείς να περιορίσουν, όσο μπορούν, τις ώρες που τα παιδιά τους περνάνε μπροστά σε μια οθόνη - πράγμα καθόλου εύκολο, όπως γνωρίζουν όσοι έχουν παιδιά..

Πηγή: http://www.skai.gr/news/technology/article/291561/oi-othones-skotonoun-tous-vathmous/#ixzz3kyyM3DCR