Παρασκευή, 15 Οκτωβρίου 2010

Tο περπάτημα απευθύνεται σε όλους

Αν δεν έχετε χρόνο να πάτε στο γυμναστήριο, απλώς περπατήστε. Μπορεί να μην σας «γεμίζει το μάτι», αλλά το περπάτημα είναι ένας από τους πιο ευχάριστους και αποτελεσματικούς τρόπους για να διατηρήσετε ή να βελτιώσετε τη φυσική σας κατάσταση.
Tο περπάτημα απευθύνεται σε όλους, και κυρίως σε αυτούς που έχουν περιορισμένες ευκαιρίες να γυμναστούν συστηματικά. Είναι επίσης ιδανικό για αυτούς που προσπαθούν να ελέγξουν το βάρος τους, να μειώσουν το καθημερινό άγχος και να τονώσουν τη διάθεσή τους.




Πριν ξεκινήσετε το περπάτημα κάνετε πάντα προθέρμανση και λίγο πριν τελειώσετε αποθεραπεία.
Η προθέρμανση πρέπει να περιλαμβάνει αργό περπάτημα και μικρές στάσεις για διατάσεις χεριών και ποδιών (μπορείτε να ζητήσετε από έναν γυμναστή να σας δείξει κάποιες).
Κατά το περπάτημα φροντίστε να αυξάνετε σταδιακά την έντασή του καθώς και τη διάρκεια. Κάντε αποθεραπεία λίγο πριν φτάσετε στο τέλος της διαδρομής «ρίχνοντας» τους ρυθμούς σας και επαναλαμβάνοντας τις ασκήσεις ευλυγισίας, δηλαδή τις διατάσεις που κάνατε και στην προθέρμανση.

Περπατήστε για να…
• χάσετε λίπος και περιττά κιλά.
• μειώσετε την αρτηριακή σας πίεση και την πιθανότητα καρδιακών παθήσεων.
• βελτιώσετε τη φυσική σας κατάσταση.
• χαλαρώσετε και να μειώσετε την ένταση και το άγχος.
• τονώσετε όλους σχεδόν τους μυς του σώματος.

Μόνο το περπάτημα αρκεί;
Χωρίς αμφιβολία, το περπάτημα είναι μια ολοκληρωμένη άσκηση που ωφελεί ιδιαίτερα το καρδιαναπνευστικό και το κυκλοφορικό σύστημα.
Παράλληλα ενεργοποιεί όλες τις μυϊκές ομάδες του σώματος. Περισσότερο όμως γυμνάζονται οι μύες των ποδιών (γλουτιαίοι, οπίσθιοι μηριαίοι, τετρακέφαλοι, γάμπες).
Αν περπατάτε σφίγγοντας συγχρόνως τους κοιλιακούς σας, θα έχετε επιπλέον κέρδος. Καλό είναι ωστόσο να συμπληρώνετε το πρόγραμμά σας με επιλεγμένες ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης (βάρη, pilates κ.λπ.) και ευλυγισίας (διατάσεις, yoga κ.λπ.) για να γυμνάσετε και τους μυς που δραστηριοποιούνται λιγότερο στο περπάτημα.

Από το mensonly.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου