500 εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο επικοινωνούν μέσω του κοινωνικού δικτύου Facebook. Από αυτούς τα δέκα εκατομμύρια είναι Γερμανοί. Η επικοινωνία δεν περιορίζεται στον ελεύθερο χρόνο, υπάρχει συνεχής ροή όλες τις ώρες και τις ημέρες. Και αυτό όχι μόνον στο Facebook, αλλά και στα άλλα δίκτυα, όπως το YouTube ή το Twitter και το Xing. Που σημαίνει ότι οι περισσότεροι σερφάρουν στο αγαπημένο τους δίκτυο και στη δουλειά. Όλοι γνωρίζουν όμως ότι στο σερφάρισμα ελλοχεύουν κίνδυνοι. Χαρακτηριστικό είναι το πόρισμα γερμανικών ινστιτούτων και υπηρεσιών για την εγκληματικότητα στο ίντερνετ: φέτος αυξήθηκε κατά 70% ο κίνδυνος υποκλοπής κωδικών και ευαίσθητων δεδομένων στη Γερμανία. Γεγονός που σημαίνει συνολική ετήσια ζημία γύρω στα 17 εκατ. ευρώ.
‘Όχι’ στο σερφάρισμα στη δουλειά λέει η μειοψηφία των επιχειρήσεων
Το σερφάρισμα κάνει καλό στην…παραγωγικότητα!
Η πλειοψηφία όμως των γερμανικών επιχειρήσεων και ομίλων επιτρέπει την ιδιωτική χρήση του διαδικτύου κατά τη διάρκεια της δουλειάς ή για να το πούμε πιο συγκεκριμένα ‘επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια των εργαζομένων’. «Άριστη συμπεριφορά», υποστηρίζει η εταιρεία Clearswift, που διαπίστωσε σε μελέτη της ότι οι εργαζόμενοι που μπορούν να σερφάρουν κατά τη διάρκεια της δουλειάς είναι πιο ήρεμοι, πιο παραγωγικοί και πιο ορεξάτοι. Στη Γερμανία το ένα τέταρτο των μάνατζερ περιμένει από τους εργαζόμενους να έχουν παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα και για επαγγελματικούς λόγους.
Την τακτική της σιωπηλής αποδοχής στο σερφάρισμα στη δουλειά ακολουθεί και η Γερμανική Telekom, η οποία μάλιστα έχει και εντεταλμένο για τα κοινωνικά δίκτυα. Ο Μαρκ Νιρβέτμπεργκ υποστηρίζει ότι τελικά οι εργαζόμενοι δεν κάνουν κατάχρηση: «Όταν στον τόπο δουλειάς υπάρχει πρόσβαση στο ίντερνετ, ασφαλώς υπάρχει για να εξυπηρετεί κατ’ αρχήν επαγγελματικούς στόχους. Για να εξυπηρετεί την επιχείρηση. Αλλά δεν κλειδώνουμε ποτέ τα κοινωνικά δίκτυα. Αφήνουμε απλώς τους εργαζόμενους να το χειριστούν οι ίδιοι. Τελικά είναι πιο υπεύθυνοι από ότι φανταζόμαστε.»
Την ίδια πολιτική ακολουθούν και οι BMW, Siemens, Allianz, Adidas, SAP, Bosch κλπ. Τα δύο τρίτα των γερμανικών επιχειρήσεων ακολουθούν αυτή την τακτική και όπως φαίνεται τα πορίσματα των ερευνών και η βελτίωση του εργασιακού κλίματος τους δικαιώνουν.
Insa Wrede / Βιβή Παπαναγιώτου
Επιμέλεια Σύνταξης Ειρήνη Αναστασοπούλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου